Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Regionkontoret och lagret i Halmstad levererar inte bara varor till regionens dryga 70 butiker utan sköter även en stor del av butikernas administrativa arbete. För detta ansvarar bland annat regionens ekonomiavdelning, sekretariat och varuflödesavdelning. Ekonomiavdelningen består i dagsläget av en gruppchef och två ekonomiassistenter. Kontoret ligger i direkt anslutning till centrallagret i Halmstad.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som ekonomiassistent hos oss på Lidl är du den viktiga länken mellan regionens dryga 70 butiker och berörda avdelningar på centrallagret. Tillsammans med dina kollegor administrerar och förmedlar du ekonomisk information till och från olika avdelningar inom vår organisation och är ansiktet utåt för regionens ekonomiavdelning. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras ekonomiska arbete samt bearbetar och analyserar butikernas inventeringar och andra kostnadsposter.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ger dig med avslutad ekonomisk gymnasieutbildning, eller eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi/administration, möjligheten till ett stimulerande arbete där du blir betydelsefull för att vi ska fortsätta hålla hög kvalitet på vår administration. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln eller administrativt arbete.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du är positiv och ett högt tempo är något som lockar dig. Du är van att arbeta i MS Office och har en god kunskapsnivå i Excel. Har du kunskaper i engelska och/eller tyska är det meriterande för oss.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 60% under perioden 7 juli 2014 t om 28 september 2014, med god chans till förlängning. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 17 juni 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Publicerat: 3 juni 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024