OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största HR-partner.I Sverige har vi ca 60 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är auktoriserade.Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en ekonomiassistent.Arbetsuppgifter - Hantera in- och utbetalningar, manuell registrering av inbetalningar.- Ansvara för fakturering till företagets klienter/kunder, kontroll av fakturaunderlag, skicka filer till Phoenix.- Hantera klientutbetalningar via fil eller via manuella utbetalningskort.- Avstämning av bokföringsunderlag.- Arkivering samt övriga administrativa sysslor på avdelningen.Kvalifikationer Du har minst två års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter på ekonomiavdelning samt 3-årig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning.Ett krav är att du har erfarenhet av arbete i ekonomisystem samt behärskar programmen i Officepaketet, främst excel.Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att arbeta med siffror, är noggrann och har ett gott ordningssinne.Du har en utpräglad känsla för service, god samarbetsförmåga och är nyfiken på att hitta lösningar samt utveckla arbetsrutiner.Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Intresserad?