Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en Ekonomiassistent omgående Arbetsuppgifterna omfattar bla: - Traditionellt ekonomiassistentarbete såsom bokföring och förberedelse till bokslut - Momsredovisning inom/utom EU - Skattedeklarationer - Löneadministration i SPCS Lön - Fakturering samt korrekturläsning av fakturor - Framtagning av underlag för fakturering, ex. tidrapporter - Diverse annat ex. ordermottagning/boka frakter/arkivera Tyngdpunkten i tjänsten ligger på de tre första punkterna, varvid det är viktigast att du har erfarenhet av dessa. Kunden arbetar i affärssystemet Hansa, så kunskap/erfarenhet av detta är meriterande. Du har en ekonomisk utbildning i botten, relevant arbetslivserfarenhet och är självgående när det gäller ovanstående arbetsuppgifter. Som person är du självständig, initiativrik, noggrann och du har förmågan att se helheten snarare än att fokusera på detaljerna. Då kunden är placerad i utkanten av Helsingborg bör du ha körkort och tillgång till bil. Tjänsten är till en början på 50%, men kan utvecklas till 100% på sikt. Då tjänsten kommer att tillsättas omgående ser vi gärna att du skickar in din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Helsingborg
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 3 september 2008
  • Ansök senast: 17 september 2008

Liknande jobb


21 november 2024