OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens ledande bemanningsföretag.Vi arbetar som en komplett HR-partner till våra kunder inom områdena; Staffing Services, Recruitment, Outsourcing och Human Capital Solutions.Adecco har lång erfarenhet av att erbjuda våra kunder optimala bemanningslösningar inom de flesta områden.Detta innebär att vi kan erbjuda våra anställda intressanta uppdrag på attraktiva företag.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Just nu söker vi en ekonomiassistent.För kunds räkning söker vi nu en kvalificerad ekonomiassistent.Du som söker är en självgående person med stor flexibilitet och som uppskattar att arbeta i en mindre arbetsgrupp där man utan att tveka stöttar varandra och hjälper till där det behövs.I dina ordinarie arbetsuppgifter ingår kund och leverantörsreskontra samt löpande redovisning.Du sköter momsredovisning, skattedeklarationer och kvartalsrapporter samt Intrastat.I din roll ansvarar du även för indrivning av kundfordringar, saldoavstämning vid bokslut samt bistår redovisningsansvarig vid behov. Vi tror att du som vill arbeta med ovanstående arbetsuppgifter, har en ödmjuk inställning till kolleger och organisation och som trivs i en miljö där det är högt i tak och där självständighet uppskattas kommer att trivas mycket bra. Vi ser gärna att du som söker har stor praktisk arbetserfarenhet från ovanstående arbetsuppgifter.Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet då det är viktigt att passa in i teamet och organisationen.Företaget omsätter 400 miljoner kr om året och är beläget utanför Halmstad varför körkort och bil är ett krav.Vi erbjuder dig initialt en anställning på Adecco men kunden kommer att överta anställningen efter några månader då detta är ett hyrköp. Urvalet sker löpande så tveka inte att söka din nästa utmaning direkt!