Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Presentation

För ett konsultuppdrag hos kund söker vi nu en noggrann och engagerad ekonomiassistent! Uppdraget beräknas starta i början av maj och pågå till mitten av oktober. Urval sker löpande så skicka in din anökan redan idag!

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du främst att arbeta med leverantörsfakturor och leverantörsreskontra. Du scannar och verifierar fakturor, gör efterkontroll, bokföringsordrar, uppdaterar leverantörer samt gör avstämningar med företagets systerbolag. Därtill kommer övrig administration vilket kan innebära att se över gamla fakturor såväl som att hantera inkommande post. Du arbetar i såväl Readsoft som SAP.

Utbildning/erfarenhet

För att nå framgång i denna roll bör du ha utbildning inom ekonomi och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska känna dig trygg med att ansvara för hela leverantörsreskontran samt med att arbeta i olika IT-system. Som person bör du vara strukturerad med en förmåga att se detaljerna, självgående samt positiv och engagerad i ditt arbete. Du talar och skriver flytande svenska samt har god kunskap i engelska.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som lämnar in en ansökan ber vi dig söka via poolia.se. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar inskickade via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 23 mars 2015

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024