Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.


Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Enhetsbeskrivning
Redovisningsenheten är en del av ekonomiavdelningen vid kommunstyrelsens förvaltning. På enheten arbetar 16 personer. I redovisningsenhetens uppdrag ligger bland annat att förvalta och utveckla inköps- och fakturahanteringssystemet och ekonomisystemet samt att hantera kommunens leverantörsfakturor.

-

Om arbetet
Vi söker två ekonomiassistenter som i huvudsak ska arbeta med kommunens leverantörsfakturor. Du blir en av fem ekonomiassistenter som tillsammans arbetar med hela flödet, från postöppning till betalning. Därutöver ingår att stödja användare av inköps- och fakturahanteringssystemet via telefonsupport. Supporten omfattar allt från beställning till attest. I rollen ingår också att medverka vid utbildningar i systemet. Vi använder Proceedo som inköps- och fakturahanteringssystem och Agresso som ekonomissystem. Kommunens fakturor skannas av extern part.

Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och något eller några års erfarenhet av liknande arbete. Du bör ha lätt att kommunicera då arbetet innebär mycket kontakter inom organisationen. Som person är du noggrann, ansvarstagande, stresstålig, flexibel och serviceinriktad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun 0126
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Tillsvidareanställning Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 mars 2015

Liknande jobb


21 november 2024