OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inrego AB startades 1995 och är idag ett av norra Europas ledande företag inom IT-skiften.Inregos affärside är att erbjuda optimala IT-skifteslösningar med fokus på miljö och säkerhet för större organisationer.Vi omsätter idag 100 miljoner kronor med 50 anställda.Vi är ett finansiellt stabilt företag med AAA-rating hos kreditbedömningsföretaget Dun & Bradstreet och vi är kvalitets, säkerhets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 27001 och ISO 14001.Inrego blev vald till ett av Årets Superföretag 2008 av Veckans Affärer samt Gasell 2008 av Dagens Industri. Inrego växer och söker en ekonomiassistent Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ekonomi- och administrationsavdelning som består av 4 personer.Eftersom vi befinner oss i ständig utveckling och förändring finns det inga gränser för möjligheter och initiativ.Vi förespråkar en öppen dialog, snabb problemlösning och att vi ska ha roligt på jobbet.Dina arbetsuppgifter är bland annat: -löpande bokföring såsom kontering och registrering av löpande transaktioner -hantering av kund- och leverantörsreskontror -delaktighet i upprättandet av månadsbokslut och månadsrapporter, vilket innebär att du upprättar och bokför periodiseringar och avskrivningar, stämmer av dina konton och tar fram vissa delar av intern månadsrapportering -lönehantering i visma -ansvara för rapportering till myndigheter t ex skattedeklarationer för moms och arbetsgivaravgifter samt kvartalsredovisning Bakgrund Ekonom med ca 1 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Navision.Du bör kunna och uppskatta att arbeta i Excel. Personlighet Som person är du positiv, noggrann, självgående, ansvarsfull, gillar att lösa problem och har bra sifferkänsla.Du behöver även vara flexibel, serviceminded och ha en god samarbetsförmåga. Ansökan: Vill du vara med och utveckla Inrego?