OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Nu söker Adecco en Ekonomiassistent för hyr-rekrytering hos vår kund.Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med löpande bokföring, vara behjälplig inför bokslut.Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att hantera leverantörsreskontra.Erfarenhet Vi tror att du är utbildad ekonom med ett stort intresse för ekonomi och redovisning.Du har arbetat ett flertal år som ekonomi/redovisningsassistent och har erfarenhet av att hantera leverantörsreskontran.Personliga egenskaper Som person är du noggrann och har ett bra ordningssinne.Du är självständig i ditt arbete och känner dig trygg i din yrkesroll samt står med båda fötterna på jorden.Du är ambitiös och målmedveten person som är ödmjuk och trivs med allehanda ekonomiuppgifter.För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.Övrigt Koncernspråket är engelska vilket innebär att du måste behärska språket mycket väl i både tal och skrift.Fakta om anställningen Anställningen är en visstid med möjlighet till övertag hos kund, som anställd har du rätt till friskvårdsbidrag och möjlighet till vidareutbildning via vårt KUP-program.Din anställning på Adecco omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen.