Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent/Redovisningsassistent på uppdrag hos vår kund. Mycket av arbetet kommer att inriktas mot kund- och leverantörsreskontra, redovisning samt avstämning av balanskonton vid månadsbokslut.

Dina arbetsuppgifter
Du bör ha god erfarenhet av att självständigt arbetat med följande uppgifter:
• bokning av leverantörsfakturor• kundfakturering och påminnelse/ kravhantering från alla bolag i koncernen• löpanderedovisning• periodisering• in- och utbetalningar• bankning• avstämningar• manuella bokningar• löneadministration• generell kontorsadministration• uppbörd- och momsdeklaration
I Hogia hanterar du kund och leverantörsfakturor, kostnadskontering och attestering för att godkänna utbetalning samt all fakturering och kravhantering.



Din bakgrund
Du har KY- utbildning eller civilekonomutbildning, med inriktning mot redovisning alternativt teoretiska kunskaper motsvarande minst 3-årig gymnasieutbildning inom ekonomi samt minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Excel och Hogia.

Dina egenskaper
Som person är du vara ambitiös, noggrann, prestigelös, pålitlig, lätt att samarbeta med, positiv och initiativrik.Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Urvalet kommer att ske löpande med start under hösten.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen på tel. 0729-889506Vi ser fram emot din ansökan!

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren.
Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Provanställning Heltid
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024