OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en kvalificerad ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag 5 timmar/dag. Du som söker denna tjänst studerar fortfarande i någon omfattning och/eller är nyligen examinerad från en ekonomiutbildning. Kunden är ett internationellt handelsföretag verksamt inom papper och kartong med kontor beläget i centrala Göteborg. Som ekonomiassistent hos denna kund kommer du att arbeta mycket brett med allehanda ekonomigöromål, tyngdpunkten ligger dock på kund- och leverantörsreskontra, bokföring, bokslut samt uppföljningar/avstämningar. Då kunden är ett mindre företag kommer du att vara en viktig kugge samt förväntas vara behjälplig med andra uppgifter på företaget, såsom att svara i telefon och hjälpa till med inköp. Är du den vi söker? Utbildning i ekonomi samt erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra, bokföring samt bokslut är ett krav. Har du erfarenhet av arbete med utländsk valuta, kredithantering samt kunskaper i VISMA är det ett plus. Du talar och skriver mycket god svenska och engelska. Som person är du öppen och utåtriktad och värdesätter möjligheterna att få arbeta brett och kvalificerat med ekonomi i ett mindre företag. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning av detta uppdrag. Information om uppdraget: Start: Omgående Omfattning: 5 timmar/dag Arbetstider: Enligt ök med kund Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.