OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Industrispår är ett familjeägt företag, etablerat i Ystad sedan 1981. Vår vision är att inom järnvägsbranschen vara ett innovativt och kreativt företag som vågar anta nya utmaningar och erbjuda kunden helhetslösningar. Verksamheten omfattar materialförsäljning, tillverkning och entreprenad. Vi har i dagsläget 25 anställda.
Vi behöver nu stötta upp ekonomiavdelningen med en tjänst på 50%.
Tjänsten innebär registrering och kontroll av leverantörsfakturor, kontering, orderpåföring och bokföring; momsrapportering, rapportering till SCB och Intrastat; fakturering och betalningar.
Tjänsten innebär också att hjälpa till att bemanna receptionen vid semestrar och annan ledighet. I receptionen har du hand om företagets telefonväxel och posthantering, agerar sekreterare åt VD och hanterar orderbekräftelser åt säljare.
Det är viktigt att du kan prioritera och få saker gjorda innan deadline.
Du har erfarenhet av:
Bokföring, rapportering
Officepaketet, framförallt Word och Excel
Affärssystem – gärna Pyramid
Engelska är meriterande
Tillträde snarast
Ange löneanspråk i ansökan.