OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk Medietext tillhandahåller en rad olika språktjänster till olika kundkategorier, som tv-kanaler, filmdistributörer, produktionsbolag, myndigheter och företag.
Våra språktjänster utförs nästan uteslutande av frilansare/uppdragstagare, som antingen kan fakturera oss eller får ut sitt arvode som lön. Den fasta personalen består av 17 personer.
Vi behöver nu en ny ekonomiassistent som ska hantera leverantörsreskontra, kundreskontra, löner till uppdragstagare, löpande bokföring, löpande avstämningar och andra förekommande uppgifter.
Vi arbetar i det integrerade ekonomisystemet BLA.
Den person vi söker har relevant utbildning inom ekonomi och vana av arbete i integrerade ekonomisystem, organisationsförmåga, god datorvana och en god allmän orientering i Windows samt lätt för att förstå och använda olika program.
Du måste vara noggrann, strukturerad och effektiv samt ha ansvarskänsla och förmåga att prioritera.
Vårt kontor ligger i Marieberg på Kungsholmen.
Tjänsten är en deltidsanställning på halvtid. Det finns goda möjligheter att själv planera sin veckoarbetstid måndag-fredag mellan klockan 08 och 18.
Vi är medlem i Almega Språkföretagen och har kollektivavtal med Unionen och SJF.
Eventuella frågor besvaras av Nicholas Ryderås på 08-13 40 20.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökningar i form av ansökningsbrev samt CV skickas som bilagor, alltså dokument, till jobb@medietext.se senast den 7 augusti 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Vd Nicholas Ryderås
08134020