OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent 50%
Arbetsgivare: Stiftelsen Hallands länsmuseer
Tollsgatan 7
302 43 HALMSTAD
Tel 035-19 26 00
Stiftelsen Hallands länsmuseer - Stiftelsen Hallands Länsmuseer (hallandslansmuseer.se)
Information om
arbetsplatsen: Stiftelsen Hallands länsmuseer driver museiverksamheten vid Hallands konstmuseum och Hallands kulturhistoriska museum samt Kulturmiljövård i länet. Vi är Hallands största regionala kulturinstitution med ett sjuttiotal anställda.
Övergripande i Stiftelsen finns en administrativ enhet med säte i Halmstad. Vi utgör ett glatt gäng som bollar små och stora saker för att hitta lämpliga och smidiga lösningar för gemensamma mål. Vi förväntar oss också att varje medarbetare drar sitt strå till stacken och utför sina uppdrag i tid. Samtidigt som vi är lagspelare arbetar vi självständigt.
Information om
tjänsten: Enheten befinner sig i ett spännande utvecklingsarbete med syfte och mål att säkerställa kontinuitet och skapa gemensamma arbetsmetoder.
Som ekonomiassistent hos oss ansvarar du främst för vår kund- och leverantörsreskontra, dagskassor samt in- och utbetalningar. Arbetet kan även innebära enklare bokföring samt i övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter på en administrativ avdelning.
Kvalifikationer: Du förväntas ha god förmåga att samarbeta och samverka, både inom det egna området och inom stiftelsen som helhet. Du behöver kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara flexibel. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer även att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det ekonomiska arbetet på enheten samt bidra till dess framtida utveckling. Följande egenskaper är krav:
Du ska ha några års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du bör ha goda kunskaper i Visma/SPCS administration.
Du bör ha god dator- och systemvana, samt goda kunskaper i Office-paketet.
Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift.
Följande punkter ses som meriterande:
Erfarenhet av leverantörsfakturahantering i digitala arbetsflöden, gärna Acsendo.
Kunskap om moms och utlandsfakturor.
Varaktighet, arbetstid: Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse i november/ december. Deltid, 50% men kan i perioder innebära mer tid om möjlighet finns. Provanställning kan komma att tillämpas.
Lön: Individuell lön.
Placeringsort: Halmstad
Ansökningsförfarande: Du är välkommen med din ansökan innehållande CV, personligt brev samt löneanspråk till ansokan@hallandslansmuseer.se ange “Ekonomiassistent” i ärendefältet.
Ansökningsperioden pågår t.o.m. 12 oktober 2023.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då urval och intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsperioden. Vi tar inte emot ansökningar via något annat alternativ.
Kontaktpersoner: Åsa Mattsson, administrativ chef, 035-19 26 10
asa.mattsson@hallandslansmuseer.se
Lotta Bodmar, HR, 035-19 26 07
lotta.bodmar@hallandslansmuseer.se
Facklig företrädare: SACO/DIK,
Britt-Marie Lennartsson, tel.035-19 26 12
Anna Larsson, tel. 0340-82846 Vision
Ola Jäverbo, tel.0340-82832
Observera: Vi godtar bara ansökningar via e-post. Vi undanber oss kontakter med annonsförsäljare i detta ärende.
Stiftelsen Hallands Länsmuseer Halmstad och Varberg omfattas av offentlighetsprincipen vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan komma att begäras ut. Alla som begär ut allmänna handlingar kan därmed ta del av dina personuppgifter. Vi behandlar dina personuppgifter enligt gällande Dataskyddsförordningen (GDPR) och enligt vår personuppgiftspolicy, vilken finns på̊ https://hallandslansmuseer.se/var-organisation/styrdokument/