Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till vår kund inom telekombranschen med huvudkontor i Kista söker vi nu en ekonomiassistent på 50%. Arbetet är upplagt så att du arbetar 40 timmar under månadens sista vecka och 40 timmar under månadens första vecka. På så sätt 50% av en månad.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi som nu är redo att axla ditt första jobb efter examen. Alternativt dig som har ett annat deltidsjobb inom ekonomi som kan matcha ovan beskrivna arbetsupplägg.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du att ansvara för att hantera och hantera faktureringsprocessen för bolagets A2P (Application-to-person messaging, or A2P messaging) och P2P (Person-to-Person messaging) wholesale affär.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Hantera finansiella processer och datainsamling för att kunna utföra korrekt rapportering.
Bokföra upplupna kostnader och hantera kund- och leverantörsreskontrafakturor.
Förbereda avstämningsrapporter och hantera tvister.
Verifiera faktureringsdata för att säkerställa korrekta register.
Övervaka utestående saldon i kundreskontran.
Samarbeta med interna avdelningar för att lösa faktureringsrelaterade problem.
Då rollen kommer tillsättas och starta omgående vill vi att du skickar in din ansökan snarast möjligt!
Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen har du erfarenhet av redovisning och bokföring (antingen från studier eller yrkesliv) samt avancerade kunskaper i Excel. Du kommunicerar obehindrat på så väl svenska som engelska i tal och skrift och din närmsta chef är engelsktalande. Viktiga egenskaper du besitter är strukturerad och har god förmåga att hantera tid och prioritera för att möta tighta deadlines. Meriterande om du har erfarenhet av finansiella processer i business to business och in wholesale. Om du har erfarenhet av invoicing system och data reconciliation så vill vi att du är tydlig med att lyfta fram det i dina ansökningshandlingar. Rollen kan passa en nyutexaminerad person inom redovisning/ekonomi eller en student i slutet av sin utbildning som har viss praktisk erfarenhet.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044