Ekonomiassistent 50%

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos någon av våra kunder. Hos oss har du samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att prova på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Enligt Bemanningsföretagens statistik Topp 25 var Lernia störst i Sverige inom bemanning av kollektivanställda år 2014.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en ambitiös ekonomiassistent med ett intresse för ekonomi och siffror. I dina arbetsuppgifter kommer du få stötta andra medarbetare. Det kommer även ingå administrativa arbetsuppgifter så som kundfakturering, kontering av leverantörsfakturor in- och utbetalningar och löpande bokföring, uppföljning, avstämning och rapportering.

Din bakgrund

Vi ser att du som söker gärna har en ekonomiutbildning på gymnasial- eller högskolenivå, goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt att du har god datavana och gärna några års erfarenhet som ekonomiassistent eller liknande arbetsuppgifter. Meriterande är om du har kunskap från olika affärs- och lönesystem. Du ska vara van vid att arbeta självständigt och ta ansvar för att strukturera upp dina arbetsuppgifter. Du ska vara noggrann och engagerad i ditt arbetssätt.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, stresstålig, analytisk och har ett stort intresse för siffror. För att lyckas i rollen ska du kunna arbeta självständigt, du är även driven, social och kommunikati. Du har en god samarbetsförmåga och värdesätter en god relation med såväl kunder som kollegor. Du är noggrann,

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tjänsten är en uthyrning via Lernia Bemanning direkt till kund / Deltid 50% / Tingsryds kommun

Tillträdesdag

Vid behov eller överenskommelse

Information

Lernia tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag via www.lernia.se.
För frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Lundqvist, 072-254 11 18, linda.lundqvist@lernia.se eller Madeleine Fransson, 072-254 00 75, madeleine.fransson@lernia.se
Välkommen med din ansökan!


Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Lundqvist

Malin Richardson

Louise Öman

Malin Richardson
072-254 11 11
Linda Lundqvist
0722-541118
Magnus Jonsson

Louise Öman
0722-541119
Madeleine Fransson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Växjö Växjö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 21 september 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Växjö
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Växjö, 35231

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024