OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent / inköpsassistent 50% Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med ca 6 000 kontor i 70 länder över hela världen.I Sverige är Adecco det tredje största bemanningsföretaget.Företaget är rikstäckande med över 40 kontor spridda från Luleå i norr till Malmö i söder.Adecco arbetar med uthyrning, rekrytering, outsourcing och career services.I Sverige har Adecco 4 500 anställda och en omsättning år 2004 på 1 087 miljoner kr.Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange, på NYSE och på Euronext Premier Marche.Koncernen omsätter ca 154 miljarder svenska kronor.Till en av våra kunder söker vi nu för en kortare period en Ekonomiassistent som även kan bli delaktig på inköpsavdelningen.Arbetsperioden är från september och året ut, ev längre.Tjänsten är på 50% med ev möjlighet till utökning periodvis.Arbetsuppgifter Leverantörsreskontra, bokslutsarbete, lageravstämningar, leverantörsbetalningar, sammanställning av förfallodagslistor, inköp m m.Vem söker vi?Vi söker dig som minst har en gymnasieutbildning inom ekonomi med några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med leverantörsreskontra och bokslut, då det krävs att Du kan arbeta självständigt med dessa.Har du även arbetat med inköp är det en stor fördel.Som person är du driven, positiv, utåtriktad och intitiativtagande.Du är noggrann och har goda kunskaper i Excel.Viljan att ge vår kund en god service är en självklarhet. Med hänsyn till kundens geografiska belägenhet behöver du ha körkort och tillgång till egen bil. Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att ansöka via vår hemsida, www.adecco.se så snart som möjligt.Bifoga egna dokument i form av en CV och ett personligt brev.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.