Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

[Vårt uppdrag är att både förebygga olyckor i samhället och på ett effektivt sätt genomföra räddningsinsatser.Förbundet har ca 500 anställda. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetsstöd utgör det samlade administrativa stödet för förbundet.Vi arbetar inom verksamhetsområdena HR, ekonomi, kommunikation, arbetsmiljö, IT, avtal och ärendehantering.Då en våra medarbetare snart ska vara föräldraledig, söker vi nu hennes vikarie. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter bli att administrera vårt leverantörsfakturaflöde samt ansvara för vår kundreskontra och viss fakturering, påminnelsehantering m.m. Du kommer att ha kontakt med såväl våra externa leverantörer som kunder samt våra medarbetare i förbundet.I arbetet ingår även kontoavstämningar, bokslutsarbete och introduktion av nya medarbetare i leverantörsfakturahantering och debiteringsrutiner.Du kommer att ingå i vår ekonomigrupp. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och vana av att arbeta i affärs- eller ekonomisystem.Vi vill att du har lägst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande och goda kunskaper i MS Office.Du gillar att arbeta med siffror och besitter god kommunikativ förmåga både i tal och skrift.Som person är du noggrann och strukturerad, samt klarar av att arbeta såväl självständigt som i grupp.Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso är meriterande.Tjänsten är ett föräldravikariat på minst ett år, heltid.Du kommer att vara placerad i Malmö.Tillträde sker i nov/dec 2010.Räddningstjänsten Syd ska vara en attraktiv arbetsgivare för alla som vill hjälpa oss i vår strävan att nå det olycksfria samhället - oavsett kön, religion/annan trosuppfattning, etnicitet, funktionshinder, ålder eller sexuell läggning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Räddningstjänsten Syd
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 11 oktober 2010
  • Ansök senast: 24 oktober 2010

Liknande jobb


21 november 2024