OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med siffror och service? Då kan arbetet som ekonomiassistent på Björkbackens Turism AB vara något för dig. Som ekonomiassistent arbetar du bland annat med företagets bokföring, utbetalningar, löner, skatter, avtal och bokslut. I rollen som ekonomiassistent kan arbetsuppgifterna variera periodvis och då vi är ett litet företag måste man ibland kunna rycka in på andra avdelningar. Som person måste du vara mycket noggrann, serviceinriktad och tycka om att arbeta med siffror.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent är dina arbetsuppgifter huvudsakligen: - Löpande bokföring - Avstämningar - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Löner - moms och bokslut. Ekonomiassistenten ska även kunna svara i telefonen, göra en bokning, checka in och ut gäster.
För den nyfikne finns det mer info om tjänsten på www.bjorkbacken.se
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har minst 3 års praktisk erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med löpande redovisning i mindre eller medelstort företag. Du bör även ha arbetat med löner. Vidare är du är en van användare av Excel och ekonomisystem. Meriterande är också om du har erfarenhet av Hogia och/eller branscherfarenhet från hotell/restaurang alternativt annan serviceinriktad verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, ansvarstagande och självgående. Vidare är du social och serviceinriktad samt har en god förmåga att hantera kunder och leverantörer.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med minst 3-4 års erfarenhet som ekonomiassistent.
Har du erfarenhet från hotell eller restaurang (kassa) är det meriterande.
Egenskaper som vi värdesätter hos dig är, förutom ett stort intresse för siffror, att du har en god samarbetsförmåga samt är flexibilitet då organisationen är liten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Receptionschef Elin Axelsson
0492-79895
VD Micael Glennfalk
0492-79893