Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Experis Finance konsultverksamhet växer - nu söker vi ekonomiassistenter. Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till ett uppdrag vid Slussen med start omgående som kommer pågå löpande. Uppdraget är på heltid. Företaget är inom telekombranschen och finns över hela världen. Deras strategi är att bli ledande i den globala kommunikationsvärlden.

Arbetsbeskrivning:

Du kommer ansvara för all ekonomiadministration i norden. Arbetsuppgifterna är följande:

Kundreskontra och fakturering
- Fakturering nordiska kunder
- Matcha inbetalningar med kundfakturor

Leverantörsreskontra
- Presentation av PO fakturor
- Utföra betalningar
- Skicka betalningsspecifikation till leverantörer

Redovisning/Controlling
- Framställning av bokföringsposter (intäkter och kostnader)
- Månads bokslut
- Medverka i externa revisioner

Vem är du?

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande. Du är noggrann, proaktiv och självständig, samt är duktig på att ta egna initiativ. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna ovan. Du har goda kunskaper i Excel. Det är även till din fördel om du har arbetat i SAP. Du talar och skriver engelska obehindrat då du kommer använda det regelbundet i arbetet. Talar du spanska är det också till en fördel.



Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten



Kontaktperson

Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta Sara Rova på

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024