OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till en större organisation i Växjö, söker vi nu en ekonomiassistent. Hos vår kund arbetar ett 80-tal medarbetare i fina lokaler inne i Växjö stad. Organisationen har medarbetare inom en rad olika områden, vilket samlar en bred kompetens och ger en varm, öppen och inbjudande arbetsplats som innehar en viktig funktion i samhället. Rollen ingår i ekonomiavdelningen som består av ytterligare fyra medarbetare.
I rollen ingår arbete som löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar samt andra administrativa uppgifter inom organisationen. Även viss ekonomianalys förekommer. Framöver kan även viss löneadministration komma att ingå.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat administrativt med löpande bokföring, kontoavstämningar, kund- och leverantörsreskontra. Utöver det är det meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i olika ekonomisystem och särskilt Visma som är det system vårt kundföretag använder sig av.
Som person är du strukturerad och noggrann. Då rollen innebär en hel del interna kontakter så är det viktigt att du är kommunikativ, lösningsfokuserad och bra på att samarbeta. I takt med att organisationen utvecklas så kan uppgifter tillkomma och vi söker dig som gillar att lära dig nya saker och som trivs i en administrativ roll.
Mer information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karolina Arvidsson på 0709-728839 alt. karolina.arvidsson@nextposition.se