OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.
Administrativa enhetens medarbetare arbetar i samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner inom stab, utvecklingsenhet och kanslienhet som stöd för verksamheterna inom förvaltningens samtliga ansvarsområden för en kvalitativ och effektiv administration och ekonomihantering
ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag som ekonomiassistent är att utföra arbetsuppgifter i redovisningsprocesserna inom Socialförvaltningen. Du kommer att arbeta inom följande processer:
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Avgiftsdebitering
Löpande bokföring
Inköp
Inom enheten eftersträvar vi ett gott kollegialt lärande och stöttar varandra i det uppdrag som enheten har att utföra.
KVALIFIKATIONER
2-årig eftergymnasial utbildning ex. YH/KY -utbildning
Goda kunskaper i Officepaketet
Kunskaper tillgodogjorda genom arbete eller studier
ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Intervjuer kommer att ske 23/6 samt 24/6