OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Är du nyfiken på en roll som ekonomiassistent på ett framgångsrikt bolag? Till en av våra kunder några mil norr om Kristianstad söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning på leverantörsreskontra.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära dina kollegor inom ekonomi och tillhöra de nordiska bolagens Shared Service Center. Ditt främsta ansvarsområde kommer att vara leverantörsreskontra och att hantera detta flöde för framförallt det svenska bolaget men du kommer också att få stötta upp de nordiska bolagen med allmänt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
Profil:
- Utbildning inom ekonomi, som lägst gymnasial nivå men gärna eftergymnasial nivå
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi
- God datavana och förståelse för affärssystem
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket
Vi söker en ansvarstagande person som är positiv och engagerad i sitt arbete. Du är flexibel och har inga problem med att hjälpa till där det behövs. I ditt sätt att arbeta är du strukturerad och noggrann. Du kommer att vara en viktig resurs i detta team som arbetar nära tillsammans och det är viktigt för oss att du vill bidra till teamet med din energi.
Ansökan
Detta behov startar i augusti 2020 och sträcker sig fram till augusti 2021 i första hand. Vi kommer att arbeta löpande med urval så skicka in din ansökan snarast! Denna tar vi emot via www.maxkompetens.se. Vid ev frågor kontakta Alexandra Ivstam på 044-7814482. Sista ansökningsdag är den 1/7 2020.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Hulte
0765- 55 83 80