OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu ekonomiassistent till ett konsultuppdrag på 12 månader med start omgående, eller från den första september. För att passa in i rollen som ekonomiassistent, så är du en person som är strukturerad, snabblärd och prestigelös. Om denna beskrivning stämmer väl in på dig tveka inte på att skicka in din ansökan idag!
Om rollen som ekonomiassistent
Som ekonomiassistent kommer du främst att hantera leverantörsreskontran och den löpande redovisningen med stöd av ekonomichefen. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att ankomstregistrera leverantörsfakturor, göra bankavstämningar, attestera fakturor samt göra den löpande bokföringen för företaget. Hantera cirka 30–40 fakturor om dagen och kommer att arbeta i ekonomisystemet Bokio och VISMA. Arbetsplatsen präglas av en familjär stämning och vi sitter i trevliga lokaler i Solna. Arbetsgruppen består av fyra personer och du kommer rapportera till ekonomichefen.
Är du rätt för rollen som ekonomiassistent?
Vi söker dig som har tagit en kandidatexamen inom ekonomi. Som person ska du vara systemintresserad, noggrann, nyfiken och lättlärd. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör samt är målinriktad i ditt arbete och vill lära dig och utvecklas inom redovisning.
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan idag!
Vid frågor kan du kontakta vår rekryteringskonsult Jonas kunder@dromjobbisverige.com