Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Begoma i Malmö söker nu en serviceinriktad ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning. Rollen är bred och arbetsuppgifterna varierande men har en tyngdpunkt på redovisning, rapportering, uppföljning och administration. Är du en positiv person som gillar att sätta guldkant på andras vardag? Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Begoma är ett familjeägt logistikföretag som erbjuder internationella transporttjänster med lastbil, järnväg, flyg, båt och container. Vi är ett av Sveriges största privatägda logistikföretag med cirka 40 anställda och hanterar över 50 000 transportuppdrag per år. Vi har två kontor i Sverige, två i Polen och ett i Tjeckien.

Företagets transporttjänster omfattar hela världen och bland våra kunder hittar man såväl de största industriföretagen såväl som många små och mellanstora företag i Sverige och Europa. På Begoma sätter vi alltid kunden i fokus och alla arbetar efter kärnvärdena kompetens och engagemang. Vi arbetar aktivt för att förbättra kvalitén på våra tjänster och för att erbjuda hållbara transportlösningar med så liten miljöpåverkan som möjligt.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Begoma kommer du att ingå i ett team av två personer i Sverige och en person i Tjeckien. Din roll är bred och kommer bland annat innefatta:

- Hantering och registrering av leverantörsfakturor
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Post och dokumenthantering.
- Inskanning av frakthandlingar.
- Hantering av krav från leverantörer.
- Support till säljare med avtalsadministration.
- Bokning av resor och hotell för företagets medarbetare.
- Ansvar för kontor och reception. Möta kontorsgäster med högsta service såväl som att ansvara för att kontoret är trivsamt och välkomnande.
- Du tar egna initiativ för att göra kontoret till en arbetsplats man vill arbeta på.
- Allmänna kontorssysslor


I tjänsten ingår även andra ansvarsområden i mån av tid.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för att ge service till andra och som har en god administrativ förmåga. Du trivs med interna som externa kontaktytor. Du har ett självständigt sätt och tar ansvar för dina uppgifter. Då du kommer att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter söker vi dig med ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Du trivs bra i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där man tillsammans når mål. Då du kommer att arbeta med känslig information, söker vi dig med hög integritet.

Personen vi söker har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt relevant arbetslivserfarenhet inom området. I rollen kommer du att arbeta med administration i flera olika system, varför vi söker dig med en god system- och datorvana. Du har en god kunskap i Office-paketet, framför allt Excel. Då du kommer att kommunicera på både svenska och engelska i denna roll, söker vi dig med goda kunskaper i båda språken. Ett tredje språk som till exempel polska, tjeckiska, tyska är meriterande. Du har B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående

Omfattning: 80%-100%

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Begoma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2020
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024