Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent till ledande IT- koncern sökes!

Vår kund söker en ny stjärna till deras ekonomiteam där du kommer att stötta i ordermatchning, leverantörsreskontra, fakturering och kundreskontra i första hand. Detta är en spännande roll i ett växande företag där det finns mycket goda möjligheter för dig som junior ekonom att kompetensutvecklas och växa i din roll.

Du kommer att sitta i fina lokaler i Liljeholmen med öppna, moderna och ljusa ytor. Du kommer att arbeta med kompetenta och jordnära kollegor där en informell och "lätt att arbeta med" kultur råder.



Bakgrund och erfarenheter?

Vi söker dig som har baskunskaper i ekonomi och leverantörsreskontra, antingen med gymnasieexamen och ett par års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande, alternativt med en universitetsutbildning inom ämnet i bagaget. Du har baskunskaper av kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, avstämningar och löpande bokföring, samt utredningar och felsökningar.

Det är meriterande om du har goda kunskaper i Agresso, men det är inget krav.



Vem är du?

Som person är du noggrann, effektiv, har en hög arbetskapacitet och ett gott sinne för service. Du tycker om att arbeta i grupp, men trivs också med självständigt arbete. Du är en lagspelare och har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det viktigaste är att du gillar en dynamisk miljö där det händer mycket och där arbetsveckan inte är utstakad i en självklar linje. Du är driven och nyfiken samt vill lära dig mer och mer för varje dag som går och vara ed på utvecklingen av ekonomiavdelningen. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs men du är inte heller den som blir uttråkad av ett monotont arbete. Du är prestigelös och har båda fötterna på jorden. Du delar med dig av dina kunskaper och antar utmaningar samt tar till dig nya arbetssätt och rutiner utan problem.



Om kunden

Kunden har i Stockholm cirka 350 medarbetare. Du hittar hela deras kompetens gällande sourcing, workplace, communication centers, transformation & automation, datacenter och IT-infrastruktur på deras huvudkontor i Liljeholmen.

Kunden erbjuder kompletta IT-lösningar och IT-konsulter till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder de noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.

Rekryteringsbolaget Maxkompetens ansvarar för denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Carolina Löfgren, på eller på 070 611 02 75.



Tillsättning: Omgående

Heltid, mån- fre

Anställning: Inhyrning via Maxkompetens 6 månader med chans till överrekrytering och tillsvidareanställning

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2020
  • Ansök senast: 8 september 2020

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


21 november 2024