OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Vi sitter i nybyggda Tre-huset vid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Vill du vara med på resan mot nöjdare kunder i en spännande och energigivande arbetsmiljö? I rollen som ekonomiassistent kommer du vara en viktig del i Tres finansteam, med stort fokus på att driva på förändring och effektivisering. Dessutom kommer du få göra det på en prisbelönt arbetsplats med fantastiska kollegor.
Till vårt reskontrateam söker vi en driven person som tillsammans med kollegor ansvarar för kund- och leverantörsreskontra. Gruppen har det övergripande ansvaret för månadsavstämningar inom området och utgör en del av bolagets gemensamma redovisningsfunktion. Det är reskontragruppens uppgift att sköta kund- och leverantörsbetalningar samt avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden.
I rollen som ekonomiassistent kommer du, tillsammans med en kollega, vara den som utför det löpande arbetet med exempelvis leverantörsreskontra, ankomstregistrering av fakturor och bokföring. Vidare har du en tät kontakt med vår inköpsavdelning för att säkerställa att interna rutiner och policys inom området följs. Även kontakter med våra externa leverantörer är frekvent förekommande.
Då rollen bistår övriga organisationen med finansiell information och support, är det av vikt att du är intresserad av och vill vara delaktig i processer som ibland går utanför ditt huvudområde.
Rollen rapporterar till Team Manager för AP/AR.
Vem letar vi efter?
Du har ett par års erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörskontra, med goda kunskaper i Excel och bokföring. Vi ser gärna att du har någon form utav eftergymnasial ekonomisk utbildning. Då rollen innebär regelbundna internationella kontakter behöver du kunna skriva och tala engelska obehindrat. Har du även tidigare arbetat i affärssystemet Oracle ser vi det som en fördel.
Som person föredrar du en arbetsmiljö som präglas av nytänkande, förändring och utveckling. Tre är en öppen och social arbetsplats och för att trivas i rollen motiveras du av att ha flera kontaktytor. Självklart ser vi att du är en person som är både analytisk och strukturerad. Du trivs med att hantera stora volymer av leverantörsfakturor och det känns självklart för dig att ta tag i saker och hjälpa andra.
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi sitter i nya och toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande, varför tjänsten kan därför komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Linda Strauss på mailadressen nedan.
Förresten, du har väl heller inte missat att du kan följa och få en inblick i våra medarbetares vardag på Instagram - Livet på 3?
Varmt välkommen till söder om söder. Varmt välkommen till Tre!