OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Vi söker en självgående ekonomiassistent, till vår kund i Malmö, som kan vara med och stödja verksamheten och bidra till bolagets verksamhet.
Beskrivning
Rollen som ekonomiassistent är en bred roll och innefattar både kund- och leverantöreskontra. Rollen innebär daglig kontakt med både kollegor från andra avdelningar samt leverantörer. Vi söker dig som har en bakgrund som ekonomiassistent eller ekonom, och som under minst ett års tid har arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter
Kundfakturor och leverantörsfakturor
Löpande bokföring
Avstämningar med kollegor och leverantörer
Underhåll av kund- och leverantörsregister
Övrigt förekommande uppgifter inom redovisning
Din profil
Du har utbildning från yrkeshögskola inom företagsekonomi.
Du har goda kunskaper inom Office-paketet.
Du är van att arbeta i affärssystem som exempelvis Navision.
Du är noggrann och kan prioritera och kan driva ditt arbete framåt.
Du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
Du behärskar de nordiska språken
Det är meriterande om du kan tala finska
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Talent ME och arbeta som konsult uthyrd till vår kund. Uppdraget är på 6 månader men det finns goda chanser till förlängning, om alla parter är nöjda med varandras samarbete. Kontakta Mari Möllerberg, mari@talentme.se och du har några frågor,
Välkommen med din ansökan