Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent

Vi söker en självgående ekonomiassistent, till vår kund i Malmö, som kan vara med och stödja verksamheten och bidra till bolagets verksamhet.

Beskrivning

Rollen som ekonomiassistent är en bred roll och innefattar både kund- och leverantöreskontra. Rollen innebär daglig kontakt med både kollegor från andra avdelningar samt leverantörer. Vi söker dig som har en bakgrund som ekonomiassistent eller ekonom, och som under minst ett års tid har arbetat med liknande arbetsuppgifter. 

Dina arbetsuppgifter

Kundfakturor och leverantörsfakturor

Löpande bokföring

Avstämningar med kollegor och leverantörer

Underhåll av kund- och leverantörsregister

Övrigt förekommande uppgifter inom redovisning




Din profil

Du har utbildning från yrkeshögskola inom företagsekonomi.

Du har goda kunskaper inom Office-paketet.

Du är van att arbeta i affärssystem som exempelvis Navision.

Du är noggrann och kan prioritera och kan driva ditt arbete framåt.

Du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Du behärskar de nordiska språken

Det är meriterande om du kan tala finska








Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Talent ME och arbeta som konsult uthyrd till vår kund. Uppdraget är på 6 månader men det finns goda chanser till förlängning, om alla parter är nöjda med varandras samarbete. Kontakta Mari Möllerberg, mari@talentme.se och du har några frågor,


Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent ME bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 oktober 2020

Liknande jobb


20 december 2024