OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Är du vår nästa Ekonomiassistent? Nu har du möjlighet att bli en viktig del i ett av Sveriges snabbväxande medicinteknikbolag som är en världsledande tillverkare av utrustning för kryokirurgi. Väljer du oss som din arbetsgivare kommer du få vara med om en spännande internationell expansion.
Vi erbjuder dig:
Möjligheten att ta huvudansvaret för ekonomi och redovisning på ett av Sveriges snabbast växande Medtech-bolag inom hudvård.
Möjligheten att växa tillsammans med oss och vara en del av ett företag med framåtanda.
Vad vi förväntar oss av dig:
Stort engagemang i ditt arbete.
Driv i att ständigt lära dig mer och vilja att utvecklas.
Smarthet och noggrannhet i ditt jobb.
Flera bolag i samma företagsgrupp
CryoIQ global, ett företag specialiserat på tillverkning, utveckling och produktion av utrustning för kryokirurgi. Våra kunder finns i hela världen. Kryokirurgi innebär att man med hjälp av nedfrysning avlägsnar olika typer av hudförändringar.
SKAFTE medlab, ett företag som bedriver försäljning och distribution av laboratorie-utrustning för forskning och laboratorier. Våra kunder återfinns inom industri, farmaceutisk industri, sjukhus och universitet.
Vårt konto är i Onsala där vi bedriver all verksamhet i egen fastighet. Kontoret är ett par 100 meter från havet, vilket bjuder på avkopplande lunchmiljö till sommaren.
Vem söker vi?
För att du ska passa i denna roll anser vi att du:
Är en välstrukturerad person som med noggrannhet ser till att detaljer är korrekta.
Är en person som kan sätta dina egna deadlines och som alltid levererar utifrån dessa.
Har en drivkraft att ta ett utökat ansvar i takt med att våra verksamheter växer.
Har erfarenhet av Pyramid affärssystem, alternativt att du har intresse i att lära dig nya affärssystem.
Har erfarenhet av att arbeta med lönehantering.
Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och redovisning, eller motsvarande erfarenhet.
Du har minst 3 års arbetserfarenhet inom ekonomi, redovisning och lönehantering.
Förutom pratar svenska flytande också har grundläggande kunskaper i Engelska då många av våra kunder finns runt om i hela världen.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomi- och redovisningsansvarig kommer du huvudsakligen att arbeta med följande arbetsuppgifter:
Löpande bokföring och kundfakturering.
Löpande skattedeklarationer till Skatteverket.
Löpande avstämningar och månadsrapportering av resultat- och balansrapporter.
Leverantörsbetalningar.
Kundreskontra och fakturering.
Löneadministration och löneutbetalningar.
Periodisk sammanställning.
Upprätta bokslut, årsredovisning en gång per kalenderår.
Vi tar även emot ansökningar som inte är heltid
Hos oss har du stora möjligheter att växa inom företaget och ta ansvar. Ambitionen att utvecklas och viljan att ta ansvar är grundläggande i individens och företagets framgång.