Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett tidsbegränsat uppdrag på ca sex månader. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse. Du blir anställd som konsult hos oss på Arena personal, men arbetar hos vår kund. Tjänsten är på heltid.

Tjänsten som ekonomiassistent innebär att arbeta med kund- och leverantörsreskontra i UBW (Unit4 Business World) samt med in- och utbetalningar. Det innebär vidare att ta aktivt ansvar för dina egna och gruppens arbetsuppgifter och att bidra till sektionens arbete med att effektivisera och digitalisera verksamheten.

Ekonomiavdelningen hos vår kund består av fyra sektioner: redovisning, budget- och kvalitet, upphandling samt lokalplanering. Redovisningssektionen ansvarar för redovisning, kund- och leverantörsreskontror samt förvaltar och utvecklar ekonomisystem. Sektionen driver ett antal digitaliserings- och förändringsprocesser och bidrar aktivt till uppsatta digitaliseringsmål. Vi söker en ny kollega som vill vara med och bidra till fortsatt utveckling. På sektionen arbetar idag 14 personer, varav åtta ekonomiassistenter.



Din profil
Lägst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet. Du har en bra kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har arbetat i ekonomisystemet UBW, Unit4 Business World, samt med kund- och leverantörsreskontra. Som person är du noggrann, ansvarsfull och självgående och bidrar till en bra arbetsmiljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete och utför dina arbetsuppgifter noggrant och med bra kvalitet. Rollen innebär kontakter både internt och externt och förutsätter att du har ett engagemang, är delaktig och skapar goda relationer.

Vi erbjuder
Arena Personal erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Som konsult har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du kan knyta viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp i din fortsatta karriär.

Ansökan
Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi på Arena Personal har ett personligt engagemang och anstränger oss för att hitta uppdrag som passar dig.
Vi vill att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb!
Vi agerar professionellt och har gedigen kompetens inom arbetsrätt, vilket ger dig trygghet på dina uppdrag. Våra konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är aktuellt för just dig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 16 februari 2021

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


21 november 2024