Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som assistent till VD och företagsledning, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att ligga inom bokföring och HR.
Erfarenhet inom bokföring/redovisning är ett krav och dessa uppgifter kommer att utgöra ungefär hälften av din arbetstid. Det handlar både om den dagliga bokföringen och om framtagning av månadsrapporter samt hantering av moms, skatter, arbetsgivareavgifter och liknande. Goda kunskaper i Excel är en självklarhet.
Vidare ska du ha jobbat med HR-frågor, allt ifrån löner till bearbetning av jobbansökningar. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att vara administrativ support till ledningen. Där kommer du att ha varierande uppgifter som att kontakta fraktbolag, göra prisjämförelser och dokumentera resultat, processer och rutiner.
Du som söker bör vara en god kommunikatör som är öppensinnad och lättlärd. För dig är det enkelt att samordna det dagliga arbetet mellan dig och dina kollegor. Du gillar att bidra till att effektivisera och automatisera processer inom företaget.
För att trivas hos oss på INF är det viktigt att du är prestigelös och mångsidig och tar ett eget ansvar. En opretentiös doer helt enkelt! Om du vill ha ett utmanande arbete med högt tempo så är detta jobbet rätt för dig.
Flytande kunskaper i både engelska och svenska är ett krav, då vi är ett internationellt företag och kommunikationen i lika stor utsträckning sker på engelska som på svenska.
INF Company AB säljer produkter från Kina i framförallt Skandinavien och Tyskland via egna hemsidor samt på olika digitala marknadsplatser. Vi siktar på att fortsätta växa de kommande åren och det kommer att finnas intressanta utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INF Company AB HÖGANÄS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Postadress

Smältaregatan 6
HÖGANÄS, 26339

Liknande jobb


21 november 2024