Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du driven, noggrann och engagerad? Har du dessutom erfarenhet av ekonomiarbete och är på jakt efter nya utmaningar? Då vill vi träffa dig! 


Randstad söker nu en ekonomiassistent för uppdrag hos spännande företag några mil söder om Linköping.


I din roll kommer du främst arbeta med leverantörreskontra, på sikt kan rollen även komma att breddas med annan typ av ekonomiarbete, HR, ansvar för företagets receptionsområde och internservice.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Dina ansvarområden är följande: 


Löpande bokföring, främst leverantörreskontra.
Bokslutsarbete, månadsvis.
Arbetsuppgifterna kan komma på sikt att breddas och innefatta HR, lönehantering och internservice.  


Arbetstider
Heltid, arbetstiderna är lagda mellan 07:30-16:30 med flex. Uppdraget startar så snart som möjligt, 6 månader med chans till förlängning och/eller övertag av kund. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som självständigt kan organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är noggrann, flexibel och tar egna initiativ när det behövs.


Du har: 
En ekonomisk utbildning eller likvärdig erfarenhet av ekonomiarbete. Du har erfarenhet av leverantörreskontra och en förståelse kring debit/kredit. 
God datavana och goda kunskaper i Officepaketet. 
Mycket goda kunskaper i svenska. Det är meriterande med goda kunskaper i engelska. 

Vi ser det som meriterande om du även har:
 Tidigare erfarenhet av löneadministration
 Erfarenhet av arbete i Monitor eller liknande affärssystem t.ex SAP. 
 Erfarenhet av arbete med ekonomifrågor inom tillverkande industri.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-03-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024