Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Ekonomiavdelningen tillhör Kommunledningsförvaltningen och består av nio medarbetare, tre av dessa är ekonomiassistenter.

Med anledning av intern rörlighet behöver vi nu ersätta en av våra assistenter. 

     

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent jobbar du med kommunens löpande redovisning som hantering av leverantör- och kundreskontra, dagbokföring samt som stöd till kommunens övriga förvaltningar. På avdelningen jobbar vi mer eller mindre tillsammans med de flesta arbetsuppgifter. Du kommer att bli ansvarig för leverantörsreskontran och huvudansvarig för fakturahanteringssystemet Proceedo men kommer även att få göra annan löpande redovisning som t.ex. dagbokföring. Arbetet i Proceedo innefattar även stöd i inköpsfrågor.   

Vi jobbar i ekonomisystemet Visma Public Redovisning och Reskontra. Målet är att automatisera och  effektivisera våra flöden i så stor utsträckning som möjligt för att skapa utrymme för att även jobba med uppföljning och säkerställa en god kvalitet på inkommande data.

Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i redovisning och bokföring och erfarenhet av att arbeta i ett modernt ekonomisystem. Eftergymnasial utbildning i redovisning är meriterande.  

Arbetet ställer också krav på kunskaper i Office paketet framförallt Excel.

Personliga egenskaper
Du har god förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta, du kommer att ingå i en liten organisation där samverkan är en förutsättning för att arbetet skall fungera. Vi jobbar som stöd till övriga förvaltningar vilket ställer krav på förmåga att kommunicera och ge service. Från tid till annan kan arbetsbelastningen vara hög vilket ställer krav på stresstålighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett arbete där du får vara en del av ett
team som värderar samarbete högt och ger professionell service till övriga
förvaltningar. Du får också vara delaktig i att utveckla och effektivisera våra arbetssätt. Förutom i Sveg har kommunen kontor i Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen från vilket arbetet i stor utsträckning kan utföras.

Kontaktinformation
Ola Regnander, 0680-161 77, ola.regnander@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 7 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


21 november 2024