Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi på W.Ruberg AB tillverkar högpresterande vattenpumpar till bl.a. brandsprutor. W. Ruberg är ledande inom sitt område. Vi exporterar våra produkter över hela världen. Företaget är beläget i Immeln, norr om Kristianstad. Sedan 2004 har W. Ruberg AB varit en del av WISS-gruppen, vilket garanterar hög kvalitet, stor potential och erkännande på den globala marknaden. Våra kunders stränga krav motiverar oss att tillhandahålla högsta kvalitetsstandard, vilket vi säkerställer tack vare svensk precision och den 90-åriga traditionen från Ruberg AB. Företaget är en tillverkare av brandpumpar, vattenpumpar, skumdämpare, vatten- och skummonitorer, högpresterande brandsläckningsenheter, CAFS Ruberg 4F och alla nödvändiga komponenter i vattenskumsystem som används i moderna brandbekämpningsfordon. Vi är 26 anställda och omsätter cirka 52 Mkr. Läs mer på www.ruberg.se

Vi söker nu en ekonomiassistent. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiassistent är bred och består till största del av arbetsuppgifter inom ekonomi men kommer även att beröra arbetsuppgifter inom kvalitet, arbetsmiljö, administration, frakthantering och olika typer av projekt.

Exempel på arbetsuppgifter är;

- Daglig kontroll av kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar
- Löpande bokföring
- Växeltelefon
- Frakthantering, bokning av import och export
- Dokumentation inom tex ISO
- Administrativa arbetsuppgifter inom arbetsmiljö
- Andra administrationsuppgifter

Då företaget arbetar med export kommer kundkontakter på engelska att vara en viktig del av ditt arbete. Du är den första viktiga kontakten våra kunder möter i telefonväxeln, för att sedan vidarebefordra samtal till dina kollegor. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår ekonomiansvarig och din närmaste chef blir vår VD.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker bör vara gymnasieekonom eller har du annan relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning och därmed ha god förståelse för hur flödet fungerar igenom hela ekonomiprocessen. Alternativt har du som söker några års erfarenhet av liknande ekonomiarbete där du arbetat brett och varierat i ett mindre eller medelstort bolag. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med kvalitetsarbete, arbetsmiljöfrågor eller med frakt och tullhantering.

Som vår ekonomiassistent behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Vidare har du god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system och tjänsten kräver att du är en van användare av Office-paketet och ekonomisystem. Vi använder oss av Monitor G5.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående i din roll som ekonomiassistent och tar egna initiativ. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har lätt för att lära nytt. Du ser vad som behöver göras och kan hjälper gärna till där det behövs.

Information och kontakt
Tjänsten är på heltid och din huvudplacering kommer att vara på vårt kontor i Knislinge. Du kommer regelbundet att besöka och även arbeta i Immeln där vi har vår produktion. Därmed behöver du B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är en hyrrekrytering via Wikan Personal. Du visstidsanställs via Wikan Personal under 6 månader för att som målsättning övergå i en tillsvidareanställning hos W. Ruberg.

Du är välkommen att söka tjänsten via Wikans hemsida www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 15 april.
För mer information eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på tel. 044 - 590 65 12.

Välkommen med Din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


21 november 2024