Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.


Är du utbildad inom ekonomi och har ett intresse för modebranschen? Ta chansen att följa med på KappAhls utvecklingsresa när vi nu söker en serviceinriktad ekonomiassistent till ett vikariat med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Sök tjänsten idag!

Ditt ansvar Till KappAhls ekonomiavdelning, där vi förutom den svenska verksamheten och koncernen totalt även hanterar våra utländska dotterbolags externa redovisning och bokslut, söker vi nu en kollega till vårt Shared Service Center Team. Som ekonomiassistent på KappAhl är ditt huvudsakliga ansvarsområde att arbeta inom butiksredovisning och leverantörsreskontra för ett/eller flera KappAhl bolag. Arbetsuppgifter inom butiksredovisningen; uppföljning och granskning av betalmedel, kostnadsuppföljning, inom leverantörsreskontra; kontering/granskning av fakturor, uppföljning av betalningsflödet, kontoavstämningar, samt bokslutsarbete. Stötta organisationen i olika redovisningsfrågor, processer och analyser. Vårt arbete präglas av teamwork och vi lever våra värdeord joyful, courageous och inclusive i allt vi gör!

Din kompetens Du har, förutom ekonomisk utbildning på högskolenivå, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt vana vid större transaktionsflöden. Du har en god förståelse för gällande redovisningsprinciper, är van vid att arbeta med moderna ekonomisystem och är kunnig i Windows Office, primärt Excel. Erfarenhet från affärssystemet Jeeves är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Din personlighet Att du är en kommunikativ lagspelare som tycker om att arbeta med människor och har en känsla för service är viktigt för oss. Som person är det avgörande att du är prestigelös, noggrann, självständig och drivande och att du har ett strukturerat och pedagogiskt arbetssätt. Känner du igen dig? Sök tjänsten idag!

Känner du igen dig? Sök tjänsten idag! Tjänsten är vikariat på dryga sex månader med start omgående. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tillämpar löpande urval.
Stämmer beskrivningen ovan överens med dig vill vi gärna att du hör av dig till oss!



Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Malin Valkeapää, SSC Manager, på telefon 031-771 5695.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KappAhl
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Box 303
None

Postadress

Box 303
Mölndal, 43124

Liknande jobb


21 november 2024