OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt reskontrateam på Lantmännens ekonomiavdelning. Vi söker dig som har ett genuint intresse för ekonomi och vill vara en del av ett team där man hjälps åt och värderar ett gott samarbete. Har du ett par års erfarenhet av kundreskontraarbete och är redo för ditt nästa steg? Ta chansen att bli en del av Lantmännen, ett företag med en unik värdekedja där man tar ansvar från jord till bord varje dag.
Det här kommer du att göra
I rollen som ekonomiassistent blir du en del av Lantmännens ekonomiavdelning där du huvudsakligen arbetar i ett dedikerat reskontrateam bestående av 16 personer, där ni tillsammans driver ert arbete framåt. Du kommer att arbeta med fakturahantering, avstämningar av konton, påminnelser och bokslutsarbete för att nämna en del.
Att vara en del av vår ekonomiavdelning innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter och tillsammans arbetar vi kontinuerligt med förbättringar genom att utveckla våra processer och rutiner för att ständigt arbeta efter best practice.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
- Erfarenhet av löpande redovisning och/eller reskontrahantering, gärna från ett Shared Service Center
- En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet från ett större affärssystem, vi arbetar i M3 och har du erfarenhet av de är det meriterande
- Med fördel erfarenhet från kundreskontra
- Goda kunskaper i användande av excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Du är:
- Analytisk i ditt sätt
- Serviceinriktad och tycker om mötet mellan människor och kan skapa goda relationer
- Ansvarstagande och mån om att leverera arbete av hög kvalitet till våra kunder
- Noggrann och effektiv
Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Head of Subledgers.
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 9/5. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer varav de första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Head of Subledgers, My Cervin på my.cervin@lantmannen.com.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acqusition Specialist, Johanna Olsson på johanna.olsson@lantmannen.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bennet
+46 40-665 51 03
Annelie Moldin
+46 709278783
Johanna Andersson