OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Saft-koncernen är världsledande inom forskning och utveckling samt tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Saft ägs sedan 2016 av Total-koncernen och har drygt 4,300 anställda vid 14 fabriker.
På Saft AB i Oskarshamn arbetar idag cirka 500 medarbetare. Här finns både en internationell produktutvecklingsavdelning samt delar av Saft-koncernens globala sälj- och marknadsavdelning. 99% av fabrikens tillverkning går på export. 2019 omsatte företaget drygt 1,4 miljarder kronor. Välkommen att läsa mer om oss: www.saftbatteries.com
Vi söker en ekonomiassistent som kan stötta vår ekonomiavdelning under en kommande föräldraledighet. Detta är ett tidsbegränsat konsultuppdrag med start omgående. Omfattningen på uppdraget är 100% fram t.o.m. november, därefter deltid t.o.m. april 2021. Du arbetar på plats i Oskarshamn. Det finns möjlighet för anställning hos Unik Resurs, alternativt utför du uppdraget som underkonsult i egen firma. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som ekonomiassistent ingår du i ett team på fem personer på vår ekonomiavdelning som tillsammans hanterar alla strategiska och operativa finansiella frågor. I din roll ansvarar du för vår leverantörsreskontra samt har huvudansvar för inscanningsprocessen av leverantörsfakturor. I arbetsuppgifterna ingår löpande administrativ hantering i form av exempelvis förkontering, betalningar och bankavstämningar men en stor del av rollen handlar också om utveckling av processer. Du samverkar såväl internt som externt direkt med kollegor, dotterbolag, kunder, leverantörer och banker för att optimera våra flöden inom ekonomifunktionen. Du deltar vidare i månads- och årsbokslut.
I rollen ingår även att vara back up mot vår reception och växel.
Din profil
Du som söker har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser det som positivt om du har arbetat ett par år med ekonomiadministration och redovisning, gärna på ett internationellt företag.
Som person är du driven och tycker om att ta egna beslut och arbeta självständigt. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad och vi förutsätter att det är naturligt för dig att dokumentera ditt arbete. Du är serviceinriktad och inser att ekonomiavdelningen har en viktig funktion att fylla för verksamhetens resultat och framgång. Du uppskattar att samverka med andra och att skapa förtroende och förståelse. Vi söker en social och hjälpsam person som uppskattar att arbeta i team.
Du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du behärskar MS Office väl och det är meriterande om du har erfarenhet av systemen M3 och Palette som är verktyg på ekonomiavdelningen.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Emma Johansson och nås på 0739-73 93 65 eller på emma.johansson@unikresurs.se
Rebecca Wikström och nås på rebecca.wikstrom@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84