Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi på Clevry söker just nu efter en serviceinriktad och anpassningsbar ekonomiassistent till vår kund med kontor i Kista, Stockholm. Start för tjänsten är i augusti 2021. Låter detta intressant? Vi arbetar utefter löpande urval och ser fram emot din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i ett team på 4 andra ekonomiassistenter där du, tillsammans med två andra kollegor, kommer arbeta mot den svenska organisationen. Ekonomiavdelningen är ett Shared Service Center. Dina främsta ansvarsområden kommer vara att supportera och svara på ekonomirelaterade frågor från olika avdelningar inom organisationen. Du kommer att ta emot ärenden via email, telefon och företagets ärendehanteringssystem och hela tiden ha beställaren/kunden i fokus.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantera ärenden från interna och externa kunder

- Göra ändringar/upplägg av nya kunder och abonnemang
- Abonnemangsfakturering
- Kreditkontroll och bevakning
- Kravhantering
- Reskontravård
- Avstämningar vid bokslut


Din profil:

Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god ekonomisk förståelse och lätt för att sätta dig in i olika system och processer. Du har förmågan att självständigt kunna hålla i möten med beställare/kunder samt vid behov hålla utbildningar inom finansiella processer och system. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt är flytande i svenska och engelska vad gäller tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löpande bokföring, tidigare har jobbat på ett Shared Service Center/i bolag med stora flöden och/eller har kunskaper i andra nordiska språk än svenska. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Unit4 ERP (Agresso), tidigare har arbetat utefter Lean och/eller har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

Som person är du positiv, öppen och säker i dig själv. Du har ett stort fokus på kunden, är anpassningsbar och öppen för förändringar. Du är målmedveten och har en bra balans mellan effektivitet, noggrannhet och struktur. Vidare tar du stort ansvar över ditt arbete och trivs med att jobba både självständigt och i grupp.

Om oss

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Matilda Höglind, matilda.hoglind@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 7 juni 2021

Liknande jobb


21 november 2024