OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 300
personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och
energireglering.
Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Enheten i
Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar
ca 60 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika.
Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer.
Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment.
Vi söker en erfaren ekonomiassistent till ekonomiavdelningen på Backer AB, moderbolaget inom Nibe Element
Backer AB, moderbolaget i det mycket expansiva Nibe Element, söker en erfaren ekonomiassistent för inhyrning under 4-5 månader med möjlighet till förlängning, start omgående.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning som består av sju medarbetare med olika ansvarsområden. I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en stödresurs till de olika funktionerna på ekonomiavdelningen. Du kommer att stötta upp med både vad gäller bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra, moms, avskrivningar mm. Din roll blir bred och i grunden finns det någon som har ansvar för varje uppgift som du är med och avlastar.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har en utbildning inom ekonomi och tre till fem års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Du har god förståelse för hur flödet fungerar i ett ekonomiarbete och är van att jobba i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Erfarenhet av ekonomiarbete från ett stort tillverkande företag ser vi som mycket meriterande och erfarenhet av Axapta är ett plus. Du har goda kunskaper i svenska i så väl tal som skrift och kan hantera enstaka frågor på engelska. Du är också en van användare av Officeprogrammen.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Du har en positiv inställning, är noggrann och ödmjuk inför dina uppgifter. Vidare är du strukturerad, effektiv och fokuserad, ansvarstagande och har god förmåga att både planera och organisera ditt arbete och ser till att hålla deadlines.
Information och kontakt
Tjänsten är en inhyrning på 100% med start omgående.
Är detta en tjänst för dig? Välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida, www.wikan.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 30 maj 2021.
För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell, 044-5906502.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 380 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983