OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Signode har för varje land ett servicecenter som hanterar all redovisning. Det svenska teamet är baserat i Burseryd och sköter redovisning för våra verksamheter i Sverige och Norge.
Vi söker en ekonomiassistent som kommer arbeta med fakturahantering, bokföring och allmän administration. Du ingår i ett team med tre övriga ekonomifunktioner där alla har olika roller och ansvarsområden. Det är ett tätt samarbete inom avdelningen och ett positivt arbetsklimat.
Arbetsuppgifter
• Fakturahantering och underhåll av fakturasystem Palette
• Avstämningar av fakturor och betalningar
• Kontoavstämning
• Hantering av ekonomiavdelningens mail
• Intrastat, rapportering
• Kund och leverantörs kontakt gällande betalningar.
• Delta i arbetet med månads- och årsavslut
• Delta i projekt kopplade till Ekonomiavdelningen
Krav för rollen
• Fullgjord ekonomiutbildning minst från gymnasiet eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet.
• Ta ansvar för sina uppgifter
• Vilja och förmåga att lära nytt
• Positiv inställning
Om oss
Signode är ett globalt företag som tillverkar förpackningsmaterial som skyddar andra produkter under frakt och hantering. Totalt har vi 95 fabriker och 7000 anställda över hela världen och är en division in om Crown holdings som är en ännu större koncern. I Sverige har vi verksamhet på 5 orter och i Norge har vi ett försäljningskontor. I Burseryd ligger den största verksamheten och flera centrala funktioner utgår härifrån.
Är du rätt kandidat för rollen tveka inte att skicka din ansökan till:
HRRecruitingSE@signode.com
Sista ansökningsdag är den 15 augusti men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så skicka din ansökan redan idag!