OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu söker vi en Ekonomiassistent med fokus på faktureringsprocessen - redo att stärka upp teamet i Göteborg!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team i Göteborg. Här arbetar vi med Transport Management för att hitta de bästa fraktlösningarna på marknaden.
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta brett och varierat med ekonomirelaterade uppgifter. Du rapporterar direkt till VD.
På DreamLogistics innebär rollen som Ekonomiassistent ett självständigt arbete med stort eget ansvar, det finns goda möjligheter att forma rollen och utveckla området. Ditt ansvar innebär kontakt med företagets alla anställda, leverantörer men även ett nära samarbete med koncernens centrala ekonomifunktion.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
- Ansvar för faktureringsprocessen (från inkommande leverantörsfaktura till kundfaktura)
- Delat ägande av fakturakontrollsystem
- Driva och utveckla ekonomifunktionen
Om dig
För att lyckas i din roll ser vi att du har grundutbildning inom ekonomi. Du har också gärna något års erfarenhet av fakturahantering. Vi meriterar dig som har arbetat med hela faktureringskedjan på egen hand och kombinerar det med ett intresse för ekonomi och rätt personlighet. Vi vill att du ska trivas och ser därför att du är en person som anser att förbättringsarbete är en del av vardagen. Du är en lagspelare som har lätt för kommunikation, kan fokusera och leverera. Vi ser att du är prestigelös i sinnet och har lätt för att skapa förtroende. För att hantera arbetsuppgifterna på bästa sätt behöver du också ha ett utpräglat ordningssinne och gillar struktur.
Vad kan vi erbjuda dig?
Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
Praktisk information
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Vi erbjuder anställning med individuell lön enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor gällande tjänsten och rekryteringsprocessen hänvisas till Fredrik Krysén, CEO på mail fredrik.krysen@dreamlogistics.se