OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I de kommunala bolagen Bärkehus AB, Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB arbetar vi i en gemensam administrativ stödfunktion på vårt ledningskontor i Smedjebacken. Du blir en viktig kugge i vår verksamhet och får ett tätt samarbete med dina kollegor inom administration liksom med våra driftchefer och externa samarbetspartners.
Ekonomiassistent
Vi erbjuder nu dig en bred tjänst med ett roligt och varierande arbete tillsammans med trevliga kollegor i våra tre bolag som verkar i spännande och samhällsnyttiga branscher i en kommun med framtidstro och utveckling. Tjänsten erbjuder dig möjlighet till utveckling på en professionell nivå.
Vi söker dig som är strukturerad, handlingskraftig, serviceinriktad samt har förmågan att lyfta blicken och se helheten. I arbetet tar du egna initiativ och ser till att stötta dina kollegor när det behövs. De dagliga rutinerna motiverar dig i ditt arbete samtidigt som du är öppen för nya arbetsuppgifter. Du är van att ställa om utifrån verksamhetens behov och ser vad som behöver göras för att uppnå eftersträvade mål. Vi förväntar oss att du är resultatinriktad, självständig och trivs i en miljö präglad av entreprenörsanda med stort engagemang. Kommunikativ förmåga och goda referenser är en förutsättning eftersom tjänsten innebär service och samarbete med chefer och övriga kollegor.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du i ett team med allt inom leverantörs- och kundreskontra i de tre kommunala bolagen. Du kommer vara delaktig vid månads- och årsbokslut liksom vid den ständiga utveckling som sker av våra system. Du kommer även vara behjälplig vid övriga administrativa arbetsuppgifter.
Kompetens
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå samt flerårig arbetslivs-erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande, meriterande är högskolekurser. Du är IT-stark där arbete i Excel är en självklarhet för dig. Erfarenhet av olika ekonomisystem är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i svenska, i tal och skrift.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Välkommen med din ansökan senast den 29 augusti.
Ansökan sker på https://seab.barkehus.se
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av vår Administrativa chef Bibbi Nylander, 0240-66 06 02
Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Peter Betti, 0240-66 88 12.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.