OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Nu söker vi en ekonomiassistent till en av våra kunder i Eskilstuna. Tjänsten börjar som en inhyrning med stora möjligheter för rätt person att övergå till anställning hos kund. För att vara aktuell för tjänsten har du tidigare erfarenhet från att jobba med ekonomi och administrativa uppgifter. Du arbetar löpande och självständigt med fakturering, leverantörsfakturor och redovisning. Du hanterar även månadsbokslut , skatter, mons och balansrapporter. I tjänsten ingår även arbete med löner (tidrapporter, fackavgifter, arbetsdeklarationer m.m). Dina datorkunskaper är goda och du navigerar vant i ekonomiprogram och har systemvana. Excel och MPS system används dagligen. Du tar även fram PP presentationer till tex. ledningsgruppsmöten innehållande rapporter, diagram och prognoser. Tjänsten är inledande på 50% som ekonomiassistent, men kan komma att fyllas upp till 75% om du har färdigheter för annat inom administration.