OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM INTRESSANTA HUS
Intressanta Hus är en husleverantör som tänker lite annorlunda än våra branschkollegor. Vår idé är att skapa unika och arkitektritade hus som sticker ut från det vanliga – vi skapar helt enkelt intressanta hus. Vårt öga för design, hus och inredning i kombination med vår expertis inom formgivning av hus utgör vår styrka. Vi är ett litet men snabbväxande familjeföretag med huvudkontor i Västerås men har kontor på flera ställen i landet. Vi erbjuder en spännande och kreativ arbetsplats där vårt mål är att alla ska trivas på arbetsplatsen och med arbetsuppgifterna. Intressanta Hus är i en spännande utvecklingsfas där vi förvaltar ett flertal nya spännande projekt i olika faser.
OM ROLLEN
Vi söker nu en kollega till vår ekonomiavdelning där du kommer stötta vår ekonomichef i hennes dagliga arbete samt sköta diverse administrativa delar som rör ekonomin. Du kommer ha ett operativt ekonomiskt ansvar för våra bolag inom koncernen. Arbetsuppgifterna är varierande och består delvis av:
Löpande bokföring kopplad till kundreskontra och leverantörsreskontra
Fakturering
Avstämningar
Bokföring och vinstavräkning
Deklarationer till skatteverket
Kvittoredovisning
Rapportering till myndigheter
Försäkringsärenden
Administration kring Intressanta Hus bilar
Posthantering
Med stöttning av ekonomichefen ser vi även att du kan arbeta med månatliga lön- och lönekörningar. Vi arbetar i ekonomisystemet Fortnox och det är meriterande, men inget krav, att du har vana av samma system samt Excel. Arbetet innefattar daglig kontakt med leverantörer, entreprenörer, kunder samt interna kollegor. I arbetet ingår det ett övergripande ansvar att tillsammans med din chef förbättra och effektivisera vår ekonomiprocess.
DIN BAKGRUND OCH EGENSKAPER
Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan.
Vi sätter stort värde på att du har de personliga egenskaper vi söker. Du har en förmåga att skapa goda och relationer till våra kunder och samarbetspartners samt är en hjälpsam teamspelare gentemot dina kollegor. Du har en positiv inställning, har förmågan att kunna prioritera och ta egna initiativ när du ser att det behövs. För att lyckas i rollen tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att uppgifterna blir slutförda i tid. Struktur och noggrannhet är en självklar del i arbetet.
INFORMATION OCH KONTAKT
Placering: Västerås
Körkort: B-körkort
Befattning: Heltid 100%, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Med start: Efter årsskiftet
Skicka ditt CV och personligt brev till karriar@intressantahus.se.
HR-ansvarig Emelie Svedberg kan besvara frågor om rollen, emelie@intressantahus.se eller 079-0984698