OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Inom vår verksamhet, kundservice och logistik, erbjuder vi service- och logistiktjänster åt kunderna i Region Kronoberg. Vi är idag drygt 150 medarbetare inom olika yrkesområden. Tillsammans skapar vi en produktiv och kundorienterad verksamhet med hög kompetens och stort engagemang.
Avdelningen ekonomiservice ansvarar för huvudprocesserna utbetalningar, inbetalningar och finansiell redovisning. Ekonomiservice utför löpande redovisning och upprättar månads- samt del- och helårsbokslut/-redovisning för Region Kronoberg. Enhetens mål är en tillförlitlig och rättvisande redovisning samt effektiva och säkra ekonomiadministrativa processer. Vi är 17 medarbetare på ekonomiservice. Vårt kontor ligger på Sigfridsområdet.
Vi kommer att ha intervjuer 8-10 november.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent hos oss erbjuder vi dig ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete inom kundgruppen. Även arbete i leverantörsgruppen kan bli aktuellt. Inom kundgruppen kommer du bland annat arbeta med inbetalningar, kundfakturering, bank-och kontoavstämningar och ekonomisk service till Regionens verksamheter.
Vårt arbete är under ständig utveckling och vi arbetar mycket med förbättringar av ekonomiadministrativa processer inom kundreskontran, bland annat med hjälp av RPA.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst gymnasieutbildning inom ekonomi samt några års relevant erfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Dina It-kunskaper och kunskapen i Excel ska vara god. Du behöver ha erfarenhet av något ekonomisystem och det är meriterande om du tidigare har arbetat i Raindance.
Som person är du är noggrann och ansvarstagande. På ett självständigt, effektivt och strukturerat sätt tar du dig an både nuvarande och nya arbetsuppgifter av olika karaktär. Du ska vara inställd på att tillsammans med dina kollegor bidra till att utveckla enhetens arbete. Vi ser att du har en mycket god samarbetsförmåga och känsla för service och gott bemötande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738