OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller.
I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro.
Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar framtid i Härnösand.
Om tjänsten
Som ekonomiadministratör tillhör du Redovisningsenheten, Ekonomiavdelningen. Ekonomiavdelningen är en serviceenhet för kommuninvånarna och för kommunens verksamheter. Som Ekonomiassistent ingår du i ett team på fem medarbetare som ansvarar för löpande arbetsuppgifter rörande inkommande- och utgående fakturering. I teamets ansvar ingår även bland annat att arbete med löpande avstämningar, bokslutsprocesser, kontakt med bank i löpande ärenden och hantera ärenden inom kravhanteringsprocessen. Teamet är Ekonomiavdelningens första linjens support (via telefon och ärendehanteringssystem) och hanterar ekonomirelaterade frågor från kommunens verksamheter och externa kunder. I teamet har vi ett nära samarbete och hjälper självklart varandra utifrån behov och belastning.
Arbetsuppgifter
Du kommer att hantera löpande arbetsuppgifter inom kundreskontra (utgående fakturering) och leverantörsreskontra (inkommande fakturor). Ditt arbete innebär interna och externa kontakter.
Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen arbete med fakturahantering på en övergripande nivå. Tjänsten innefattar även löpande redovisningsarbete samt andra förekommande arbetsuppgifter inom enheten. Du har ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen samt kommunens övriga verksamheter. Du är beredd att backa upp dina kollegor i teamet när behov finns. Du deltar aktivt i utvecklingen av processer och rutiner för att effektivisera arbetet och höja kvalitén. Du deltar i olika nätverk både inom och utanför kommunen i lärande syfte relaterat till dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning. Du har arbetslivserfarenhet av arbete inom ekonomiområdet, liknande tjänstens arbetsuppgifter. Du har god datorvana samt goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
Egenskaper
Du är serviceinriktad och har ett intresse, viljan och förmågan att hjälpa andra och fokuserar på att hitta lösningar.
Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att samarbeta med andra människor. Du har en förmåga att lyssna in och kommunicera på ett konstruktivt sätt.
Du är noggrann och strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
I övrigt är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och hitta nya tillvägagångssätt.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad
Kontorstid 7.45 - 16.30. Heltid 100%, tillsvidareanställning.
Tillträde snarast och enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning.
Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91
070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43