OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter. Hos oss har du alla möjligheter att göra skillnad.
Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan.
Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter, spännande utmaningar och ständig utveckling. Gemenskap och engagemang är det som hela tiden för oss framåt.
Vår organisation bygger på tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar & rättsväsende samt Institutionsvård & övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 21 miljarder kronor. Vi är 130 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro och Sundsvall.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent ansvarar du för vår vidarefakturering utöver hyresavisering. Du tar emot, kvalitetssäkrar och sammanställer underlag till vidarefakturering. I arbetet ingår mycket kommunikation med olika medarbetare i vår organisation. Vi håller på att se över rutiner, system och processer för detta arbete och du kommer vara en aktiv spelare i detta arbete.
En annan del i arbetet består av systemadministration i vårt system för leverantörsreskontra (Palette) samt att få ut fakturor i olika flöden till rätt mottagare i organisationen. För detta krävs förståelse för vår organisation och ett kreativt arbete för att ständigt hitta nya lösningar. Du kommer även utbilda andra användare i Palette.
I tjänsten ansvarar du för avstämning av vissa balanskonton månadsvis samt att du deltar i kvartalsbokslut.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande utbildning. Du har minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete och du har kontroll på debet och kredit. Du är van att arbeta självständigt, är noggrann och vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiarbete inom fastighetsbranschen där du har arbetat med moms.
Som person bör du vara utåtriktad, kunna ta människor och våga ställa krav på personer i organisationen. För att lyckas i rollen som ekonomiassistent behöver du utöver detta kunna driva processer och rutiner framåt.
Placering
Din placeringsort kommer att vara Linköping.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Marie Ahlström, tel. 010-788 62 30.
Ledarna, Lena Brundin, tel. 010-788 63 30.
Unionen, Torbjörn Sjöberg, tel. 010-788 63 20.
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 7 september.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetsklassad verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att ta del av utdrag från Polisens belastningsregister samt kompletterar med en säkerhetsintervju. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall en säkerhetsbedömning enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) §11
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03