OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878.
Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, färska bröd hittar du i alla svenska matbutiker men också i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd.
Pågen - Vi bakar med kärlek
Läs mer på www.pagen.se
Pågen söker nu en Ekonomiassistent till ekonomiavdelningen med placering i Malmö. Du kommer att ingå i Pågens Shared Service Centre. Avdelningen sköter redovisningen för bolagen i Pågengruppen, totalt över 20 bolag. Vi är ett team på 10 personer som arbetar här, varav 3 är ekonomiassistenter.
Jobbet som ekonomiassistent:
Vi erbjuder dig att bli en del av vårt team där du kommer att jobba med kundreskontra och leverantörsreskontra. Leverantörsfakturor hanteras elektroniskt men du ankomstregistrerar, gör mallar, skickar ut fakturorna, hanterar påminnelserutiner samt viss kontering. Arbetet med kundreskontra är främst bokning av inbetalningar samt kravrutiner. Andra uppgifter är avstämning och vidarefakturering och registervård.
Bakgrund och erfarenhet:
Du är gymnasieekonom eller har en likvärdig, yrkesinriktad utbildning inom ekonomi samt minst 3 års erfarenhet av arbete med reskontra. Då du sitter som spindeln i nätet och kommunicerar såväl med våra leverantörer och kunder som med medarbetare i hela organisationen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du bör även ha erfarenhet av system för hantering av leverantörsfakturor, gärna Medius, samt affärssystemet Microsoft Dynamics AX (Axapta) eller liknande affärssystem. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, drivande, strukturerad, noggrann, effektiv, stresstålig och självgående. Du vill vara en del av vårt team där vi jobbar i enlighet med Pågens gemensamma värderingar och mål. Du är positiv, tar gärna egna initiativ och ansvar och har viljan att förändra till det bättre.
Sök tjänsten:
Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Önskat tillträde är april 2022 eller enligt överenskommelse. För mer information, kontakta Ekonomichef Anna Forssell, 040-642 49 01
Din ansökan vill vi ha senast 2022-01-16.
Urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Inför varje rekrytering tar vi ställning till relevanta rekryteringskanaler. Därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tack!