OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Göteborg söker en ekonomiassistent för ett kortare projekt med chans till förlängning. Rollen passar dig som arbetat med ekonomiuppgifter sedan tidigare, men främst att du är villig att lära dig!
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Clevry och uthyrd som konsult till vår kund. Rekryteringsprocessen sköts av Clevry och frågor gällande tjänsten ställs till ansvarig konsultchef, i detta fall Lajla Dzebic (lajla.dzebic@clevry.com).
Vi använder oss av ett löpande urval och välkomnar din ansökan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Din roll
Som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med kravhanteringen som innebär betalningspåminnelser på leverantörsfakturor och eventuella inkassokrav som inkommer. I din roll kommer du också ha mycket kontakt både internt och externt.
Vår kund har mycket stora flöden vilket ställer krav på struktur, noggrannhet och att våga fatta beslut i vardagen kring arbetsuppgifterna.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, 3 månader till att börja med med chans till förlängning
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kravhantering och/eller kundservicearbete, gärna med någon utbildning inom ekonomi. Du behöver känna dig bekväm med hantering av stora volymer och flöden och trivas med att arbeta i en roll där du självständigt driver arbetet framåt men samtidigt är en del av en grupp där man tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt.
Du behöver vara noggrann och ta ansvar för att driva ditt eget och teamets arbete framåt. Du behöver ha förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus. För att trivas hos vår kund behöver du vara prestigelös och social, trivas i en öppen atmosfär och sprida god stämning och positiv energi omkring dig. Då det i rollen ingår mycket kontakter är det viktigt att kunna kommunicera väl och tydligt. Du trivs och motiveras av ett högt tempo samt att arbeta i en föränderlig miljö där det händer mycket.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 704 80 03 69. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)