OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av ett växande företag med ett tydligt syfte
Vill du göra skillnad för människor som andas, talar och lever med ett halsstoma?
Är du en person med strukturerat arbetssätt, självgående och prestigelös och intresserad av ansvar på ett expansivt internationellt företag?
Om rollen
Atos Medical AB söker efter en tillfällig ekonomiassistent till koncernens huvudkontor i Malmö! Som ekonomiassistent kommer du ingå i den lokala ekonomifunktionen och rapporterar till Finance Manager. Du ingår i ett team om 4 personer. Tjänsten finns på vårt huvudkontor och ger en bra möjlighet att få erfarenheter från ett internationellt företag. Avdelningen du kommer att jobba på får alltid högt i medarbetarenkäter på samarbete, engagemang och ambition så du kommer in i ett drivet och sammansvetsat team.
Rollen som ekonomiassistent är en tillfällig roll där man kliver in i ett föräldravikariat där personen som man ersätter är planerat föräldraledig t.o.m. december 2022, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att ansvara för leverantörsfakturahantering och betalningar i det svenska bolaget. I rollen ingår även en del löpande redovisning samt fakturahantering för vårt danska och norska dotterbolag.
I din roll kommer du ha många kontaktytor, både internt och externt, varav vi lägger stor vikt vid hög servicegrad. Vid månadsskiften när arbetsnivån är högre är det viktigt att alla i teamet bidrar till att nå uppsatta deadlines.
Atos Medical arbetar i affärssystemet SAP och använder MediusFlow för hanteringen av våra leverantörsfakturor.
Du kommer att rapportera till Finance Manager och vara en del av vårt Finance team. Rollen är ett vikariat på heltid och du kommer att vara baserad på vårt huvudkontor i Hyllie. I Hyllie jobbar idag ca 50 personer och vi sitter i fina nya lokaler med goda kommunikationsförbindelser med tåg och buss.
Dina arbetsuppgifter
• Ansvarig för leverantörsreskontran; tolka och processa fakturor.
• Leverantörsreskontran för vårt danska och norska dotterbolag.
• Sköta betalningarna 2 gånger i veckan och extra vid behov.
• Back-up inom teamet.
• Underhålla processer och rutiner.
• Övriga ad hoc uppgifter.
Om dig
Dina personliga egenskaper är av största vikt! Du är strukturerad och prestigelös och hugger i där det behövs. Vidare är du intresserad av att utveckla rutiner och arbetssätt samt har ett genuint intresse för ekonomi. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadline samt har en god samarbetsförmåga. Atos Medical är ett bolag som växer snabbt och har en hög förändringstakt. Som person tycker du det är inspirerande att vara i en dynamisk och internationell miljö.
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Ca 2-3 års relevant erfarenhet av leverantörsreskontra i en internationell miljö.
• Önskvärt med erfarenhet i SAP och/eller Medius.
• Goda kunskaper i Excel.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Låter detta som den perfekta utmaningen för dig? Skicka in din ansökan idag, ansökningarna kommer att granskas löpande.
Om du har några frågor vänligen kontakta rekryterande chef Josefine Hallbäck, Finance Manager via e-mail: josefine.hallback@atosmedical.com
Om oss
Atos Medical utvecklar och säljer medicintekniska produkter i över 90 länder. Vår passion är att göra livet enklare för människor som lever med ett halsstoma.
Sedan vi grundades 1986, har vi stärkt vår ställning inom halsstomavård och idag omfattas vår verksamhet av innovativa produkter inom laryngektomi och trakeostomi för att hjälpa människor att kunna andas, tala och leva gott.
Vi är en global organisation med svenska rötter och cirka 1200 anställda med 25 dotterbolag runt om i världen. Atos Medical är en del av Coloplast A/S.
För mer information, besök vår karriärsida https://www.atosmedical.com/about/career-2/
Kontaktpersoner på detta företaget
Nermin Biscevic