Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent

Är du ekonomistudent med något års erfarenhet och längtar ut i arbetslivet? Nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund! Perfekt roll för dig som vill påbörja karriären inom ekonomi och redovisning!

Om rollen

I rollen som ekonomiassistent hos kommer du arbeta i en bred roll med flera ansvarsområden, både inom kund- och leverantörsreskontra. Du kommer jobba i ett mindre och tight team om tre personer och utgår från huvudkontoret på Östermalm/Gärdet i Stockholm, men med stor flexibilitet att även jobba hemifrån. Du kommer agera aktivt stöd i ekonomifrågor för och vara en kommunikativ och serviceinriktad brygga mellan bolaget och ekonomifunktionen.



Ett axplock av dina arbetsuppgifter:

● Kontroll av KPI:er, uppföljning och andra ekonomi- och administrativa frågor, adhoc projekt

● Kundreskontra där du äger fakturerings- och inbetalningsprocessen: Boka inbetalningar, återbetalningar, kundförluster, dubbelbetalningar m.m

● Kund/kreditkontroll och vara pådrivande kring ej betalda fakturor i samråd med inkassobolag

● E-faktureringshantering med myndigheter (särskilda portaler där hanteringen sköts)

● Kontakt med försäkringsbolag, inkassobolag och andra stakeholders



Är detta du?

För att lyckas och trivas i rollen som Ekonomiassistent hos vår kund tror vi att du är en socialt lagd person som gillar många kontaktytor. Organisationen är väldigt rörlig och dynamisk och därför tycker och du trivs i en omväxlande och dynamisk miljö. Det händer väldigt mycket i organisationen och det är något du finner spännande. Du har en hög anpassningsförmåga, flexibilitet och sinne för service. En förutsättning är vidare att du har fötterna på jorden, är noggrann och uppskattar teamarbete.

Du är/har dessutom:
Yrkeshögskole- eller universitetsexamen inom ekonomi
Kortare erfarenhet av kund-och levreskontra i arbetslivet
Kommunikativ, social och gillar att leverera med service
En fena på engelska

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Rebecca Jonas på telefon 073-670 88 50 alternativt rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024